مدارک برای ثبت شرکت سهامی خاص

این صفحه به طور جامع به بررسی مدارک ثبت شرکت سهامی خاص می‌پردازد. با ارائه راهنمایی‌های دقیق و اطلاعات ضروری، شما می‌توانید مراحل را به راحتی طی کنید.

مدارک برای ثبت شرکت سهامی خاص: ثبت شرکت سهامی خاص یک فرآیند پیچیده است که نیاز به آماده سازی و جمع آوری مدارک مختلفی دارد. این کار نه تنها به سهولت و سرعت فرآیند ثبت کمک می‌کند، بلکه از بروز مشکلات و تأخیرهای احتمالی در آینده جلوگیری می‌نماید. همچنین آماده سازی این مدارک قبل از ثبت، به مؤسسان شرکت کمک می‌کند تا بهتر نسبت به ماهیت و وظایف شرکت سهامی خود آگاه شوند و در مراحل بعدی با اطمینان بیشتری پیش بروند.

۱. تصویر کارت ملی اعضا و بازرسین (وجود حداقل سه شریک بالا ۱۸ سال و دو بازرس بالا ۱۸ سال ضروری است)
۲. ⁠میزان سهام هر کدام از اعضا شرکت (با توجه به توافق اعضا به هر نسبتی سهام داده می‌شود – بازرسین می‌توانند دارای سهم نباشند)
۳. ⁠مشخص کردن سمت هر شخص (مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و … و بازرس اصلی و بازرس علی البدل)
۴. ⁠مشخص کردن دارندگان حق امضا در شرکت (کلیه اوراق و اسناد بهادار و تعهد آور شرکت از قبیل چک، سفته، بروات و همچنین کلیه نامه‌های عادی و اداری)
۵. ⁠شماره همراه به نام هر یک از اعضا و بازرسین
۶. ⁠مشخص کردن میزان سرمایه اولیه شرکت (حداقل سرمایه یک میلیون ریال)
۷. ⁠کد پستی و آدرس محل شرکت
۸. ⁠موضوع فعالیت شرکت
۹. ⁠اعلام پنج نام سه کلمه‌ای به ترتیب اولویت برای نام شرکت (نام شرکت باید ترکیبی از کلمات خاص باشد)

نکات مربوط به مدارک برای ثبت شرکت سهامی خاص

نکته ۱: در شرکت‌های سهامی خاص اعلام دو شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل ضروری است. در صورت انتخاب شخص حقیقی به عنوان بازرس، این اشخاص نباید هم فامیل با اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل باشند و در صورت انتخاب شخص حقوقی به عنوان بازرس، ارائه حکم بازرسی از موسسه حسابرسی معرفی شده ضروری است.

نکته ۲: در مواردی که وجود شخصی که به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده باشد در شرکت ضروری باشد، هیچگونه سمتی به این فرد نمی‌توان داد و تنها به عنوان سهامدار در شرکت شناخته می‌شود.