خرید برند ثبت شده

خرید برند ثبت شده در سریع‌ترین زمان و با نازل‌ترین قیمت! وکلای ثبت فرهنگ در تمام مراحل خرید برند ثبت شده کنار شما هستند.

خرید برند ثبت شده: موسسه ثبت فرهنگ با ارائه خدمات خرید برند ثبت شده در تنها 14 روز، به کارآفرینان و کسب و کارها این امکان را می‌دهد که به سرعت و با اطمینان به ثبت برند خود بپردازند. این موسسه با تیمی مجرب و آشنا به قوانین علامت تجاری، فرآیند را ساده و سریع کرده و تمامی مراحل قانونی را به دقت پیگیری می‌کند. با استفاده از خدمات موسسه ثبت فرهنگ، مشتریان می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه‌های قانونی، به گسترش کسب و کار خود و حفظ حقوق برندشان بپردازند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

اهمیت خرید برند ثبت شده

همونطور که می‌دانید ثبت برند یک فرایند اداری و قانونی است که برای آن باید مراحل مختلفی سپری شود به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا خرید برند ثبت شده را انجام دهند. در این قسمت قصد داریم در مورد اینکه چرا باید یک برند را خریداری کنیم با شما صحبت کنیم. بعضی مواقع نبود زمان و فرصت کافی باعث می‌شود که قصد خرید برند ثبت شده را داشته باشیم زیرا ثبت یک برند جدید یک پروسه نسبتاً زمان‌ بر است که با خرید برند در زمان صرفه جویی می‌شود. گاهی ممکن است برندی که شما برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید را از قبل ثبت کرده باشند.

در این حالات شما می‌توانید یک برند جدید را برای محصولات خود انتخاب کنید یا این برند را از فرد یا شرکتی که قبلاً آن را به ثبت رسانده خریداری کنید. گاهی هم با جستجو در برندهای ثبت شده متوجه می‌شوید که یکی از این برندها برای کسب و کار شما مناسب هستند در این شرایط می‌توانید این برند را از آن کسب و کار در صورت رضایت خریداری کرده و انتقال دهید.

اهمیت خرید برند ثبت شده

فاکتورهای خرید برند ثبت شده

در خرید برند ثبت شده باید فاکتورهای زیادی را بررسی کنیم به این موضوع توجه کنید که در هر موضوع و زمینه ای افراد سود جو وجود دارد. در موضوع ثبت برند افرادی هستند که اقدام به ثبت برند می‌کنند بدون اینکه برنامه‌ای برای آن داشته باشند و هدف آن‌ها از ثبت برند فروش آن به صاحبان کسب و کار با قیمت بالا و نجومی است. با بررسی فاکتور های مهم نباید گول این افراد سود جو را بخورید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید برند ثبت شده باید به آن توجه کنید تناسب برند از قبیل اسم، رنگ لوگو و … آن با کسب و کار شما است. گاهی یک برند تمامی فاکتورهای یک برند استاندارد و اصولی را دارد اما برای کسب و کار شما مناسب نیست. یکی از موضوعات مهمی که در زمینه خرید برند ثبت شده به شما پیشنهاد می‌کنیم، مشاوره با کارشناسان متخصص ثبت فرهنگ است زیرا خرید برند ثبت شده باید فاکتور ها و نکات زیادی را بررسی کرد. یکی از دلایل طولانی شدن ثبت برند رد شدن و تایید نشدن اسم برند است که در هر بار مرجوع شدن باید اسم جدیدی برای برند مورد نظر انتخاب شود که در زمان خرید برند با این مشکل روبرو نخواهید شد.

همچنین ممکن است که ثبت برند نیاز به مجوز و مدارک متنوع و زیادی داشته باشد که در زمان خرید برند مشکلات و چالش‌ها مواجه نخواهید شد. به این موضوع توجه کنید که وقتی یک برند را به ثبت می‌رسانید باید اقدامات و فعالیت‌های زیادی را انجام دهید تا این برند در بین مردم شناخته شود اما شما با خرید یک برند شناخته شده دیگر نیازی به اقدامات زیاد برای شناساندن برند در بین مردم ندارید. البته واضح هست که قیمت برندهای شناخته شده با توجه به نوع کسب و کار بسیار گران خواهد بود به شکلی که هر چقدر برند معروف‌تر و شناخته شده‌تر باشد قیمت بالاتری دارد.

فاکتورهای خرید برند ثبت شده

مراحل خرید برند ثبت شده

اگر شما قصد خرید برند ثبت شده را دارید و می‌خواهید بدانید این کار چه مراحلی دارد در ابتدا باید برندی که قصد خرید آن را دارید را از روش‌های مختلف انتخاب کنید، سپس استعلام برند از اداره ثبت گرفته شود تا بتوانید صاحب برند را پیدا کنید.

در مرحله بعدی باید با برند مورد نظر که در اینجا همان فروشنده است به هماهنگی و توافق برای خرید برند برسید. سپس باید فرایند تغییر مالکیت برند به سرعت و به درستی انجام شود. عامل‌هایی که در خرید برند ثبت شده بسیار تاثیرگذار هستند و برای قیمت‌گذاری باید به آن‌ها توجه کرد عبارتند از:

  • اسم برند
  • فارسی و انگلیسی بودن آن
  • طبقه‌های برند
  • خدمات و کالاهای مشابه برند
  • حوزه فعالیت برند
  • طراحی برند، فونت و لوگوی برند
  • کالاهای برند

مراحل خرید برند ثبت شده

مطلب پیشنهادی: طبقه بندی ثبت برند

مدارک خرید برند ثبت شده

همانطور که می‌دانید منظور از خرید برند ثبت شده انتقال آن به دیگری است از آنجایی که این انتقال کاملاً قانونی و رسمی است نیاز به ارائه یک سری مدارک دارد که در ادامه این مدارک را با هم بررسی می‌کنیم.

  • اوراق هویتی و مدارک شناسایی خریدار و فروشنده
  • برند گواهی استعلام برند مورد نظر
  • قرارداد رسمی و قانونی منعقد شده بین خریدار و فروشنده برند
  • ارائه یک نسخه از گواهی ثبت علامت تجاری (این علائم به صورت 10 ساله اعتبار دارند)
  • سایر اسناد و مدارک برند مورد نظر مثل آگهی روزنامه رسمی

مدارک خرید برند ثبت شده

قیمت خرید برند ثبت شده

هیچ عدد و رقم ثابتی را نمی‌توان برای خرید برند ثبت شده در نظر گرفت زیرا قیمت برند به فاکتورهای زیادی از جمله سابقه آن، معروف بودن برند، حوزه فعالیت و … بستگی دارد. واضح است که مثلاً قیمت یک برند ثبت شده که در ۵ سال پیش ثبت شده و اکنون به معروفیت رسیده است با قیمت یک برندی که به تازگی ثبت شده تفاوت زیادی دارد.

اگر می‌خواهید در مورد قیمت برندها بیشتر بدانید بهتر است که از کارشناسان و مشاوران مجموعه ما کمک بگیرید و یا می‌توانید بودجه خودتان در خرید برند را به ما بگویید تا متناسب با آن برند آماده را برای شما تهیه کنیم.

قیمت خرید برند ثبت شده

مطلب پیشنهادی: هزینه ثبت برند

نکات خرید برند ثبت شده

  • نکته 1: یک نکته مهم در زمینه خرید برند وجود دارد که در مورد خرید کامل یا جزئی برند است. در خرید کامل برند، همه طبقات برند به خریدار برند واگذار می‌شود اما در خرید جزئی برند تعدادی از طبقات برند به خریدار واگذار می‌شود.
  • نکته 2: این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که برای قیمت گذاری بهتر است از یک کارشناس استفاده کنید معمولاً روند قیمت گذاری به این شکل است که فروشنده قیمت آن را تعیین می‌کند و خریدار در صورت رضایت آن را خریداری می‌کند.
  • نکته 3: یک نکته مهم دیگر در زمینه خرید یا ثبت برند این است که اگر خواستار ثبت برند لاتین باشید باید کارت بازرگانی داشته باشید اما برای خرید برند نیازی به این کار نیست.

نکات خرید برند ثبت شده

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا اهمیت برند و جزئیات مربوط به خرید برند ثبت شده را با شما در میان بگذاریم. این موضوع را به خاطر داشته باشید که در خرید برند باید بسیار دقت و وسواس داشته باشید. زیرا تغییر برند تاثیرات خوبی را در کسب و کار به دنبال نخواهد داشت. همچنین تغییر برند هزینه بیشتری را به کسب و کار شما تحمیل خواهد کرد.

پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام به خرید برند ثبت شده در این زمینه تحقیقات زیادی را انجام بدهید و از مشورت کارشناسان استفاده کنید. اگر در این زمینه نیاز به هر سوال و یا کمکی دارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید. یا می‌توانید صفر تا صد فرایند خرید برند ثبت شدهخودتان را به ما بسپارید.

12 پاسخ

  1. آیا برای خرید برند آماده لاتین هم نیاز به ارائه کارت بازرگانی است؟

    1. سلام و درود.

      برخی مواقع،با توجه به نظر کارشناس اداره مالکیت معنوی برای نقل و انتقال برند لاتین نیز،نیاز به ارائه کارت بازرگانی میباشد.

  2. آیا برای خرید برند ثبت شده حتما باید شرکت ثبت شده داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.
      خیر،مالکیت برند طبق قوانین اداره مالکیت معنوی به دو صورت برند شخصی و برند شرکتی تقسیم میشود،به این معنی که میتوان مالک برند یک شخصیت حقیقی باشد و یا در مواردی دیگر مالک برند یک شخص حقوقی در نظر گرفته شود که در هر دو حالت وجود مدارک مورد نیاز و سپری شدن مراحل قانونی ضروری میباشد.

  3. سلام، آیا برای خرید برند ثبت شده داشتن کارت نظام وظیفه الزامیست؟

    1. سلام و درود.
      خیر بابت خرید برند ثبت شده نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نمیباشد و تنها بابت دریافت کارت بازرگانی نیاز به ارائه این کارت میباشد.

  4. سلام، آیا در خرید برند ثبت شده مالیات برای انتقال باید پرداخت شود؟

    1. سلام و درود.
      یکی از استعلاماتی که در زمان خرید فروش برند گرفته میشود استعلام از اداره امور مالیاتی میباشد که باید با توجه به ارزش برند،مالیات مورد نظر که از سمت اداره امور مالیاتی محاسبه و در نظر گرفته میشود پرداخت گردد.
      در صورتی که طبق توافق طرفین،مالیات از سمت فروشنده برند پرداخت نگردد،بدهی مالیاتی برای شخص خریدار باقی میماند و در نقل و انتقال بعدی علاوه بر مالیات فروش برند میبایست بدهی مالیات قبل را نیز تسویه کند.

  5. سلام، آیا میتوان برای خرید برند ثبت شده اقساطی مبلغ را پرداخت کرد؟

    1. سلام و درود.
      پرداختی در مورد خرید برند بصورت کاملاً توافقی انجام میشود و با توجه به مراحل انجام کار میتونید طی چند مرحله پرداختی با توجه به توافق طرفین اقدام به تسویه مبلغ نهایی نمایید.

  6. در خرید برند و فروش برند آیا داشتن کارت بازرگانی امتیاز محصوب میشود؟

    1. سلام و درود.
      دارا بودن کارت بازرگانی بعنوان امتیاز محسوب نمیشه ولی امکان داره در برخی موارد،با توجه به نظر کارشناس اداره مالکیت معنوی و قوانین جدید،وجود کارت بازرگانی لازمه نقل و انتقال یک برند لاتین به شمار بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (5 امتیاز)