استعلام برند

استعلام برند در سریع‌ترین زمان و با نازل‌ترین قیمت! وکلای ثبت فرهنگ در تمام مراحل ثبت برند کنار شما هستند.

استعلام برند: موسسه ثبت فرهنگ با ارائه خدمات استعلام برند فوری، این امکان را به مشتریان می‌دهد که در کمتر از یک ساعت اطلاعات لازم درباره ثبت برند خود را به دست آورند. این خدمات شامل بررسی مشکلات احتمالی، اطمینان از عدم تکراری بودن نام برند و مشاوره در انتخاب بهترین گزینه‌ها است. سرعت و دقت در این فرآیند به کسب و کارها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. موسسه ثبت فرهنگ با تیم متخصص خود، تجربه‌ای آسان و مطمئن را برای متقاضیان فراهم می‌آورد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

استعلام برند قبل از ثبت

درست است که برای استعلام برند قبل از ثبت باید یک زمانی را صرف کنید اما مطمئن باشید این کار به نفع شما خواهد بود و فوایدی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه ثبت برند انجام می‌شود.
  • آشنایی با اسامی و دیگر برندهای ثبت شده در حوزه کاری خودتان
  • شناسایی رقبا و تحلیل عملکرد آن‌ها

استعلام برند قبل از ثبت

مطلب پیشنهادی: شرایط ثبت برند

استعلام برند ثبت شده

استعلام برند ثبت شده به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن افراد یا شرکت‌ها اطلاعات مربوط به برندهای موجود را بررسی می‌کنند تا از عدم تکراری بودن نام یا علامت تجاری مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند. مراحل استعلام برند ثبت شده به طور کلی به این صورت است:

  1. ورود به سامانه استعلام

  2. جستجوی برند

  3. بررسی نتایج

  4. تحلیل اطلاعات

  5. مشاوره حقوقی: در صورت نیاز، مشاوره با کارشناسان حقوقی موسسه ثبت فرهنگ می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

استعلام برند ثبت شده

مطلب پیشنهادی: ثبت برند مشابه

استعلام برند از مالکیت معنوی

اصولا استعلام برند از مالکیت معنوی در جهت ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات یک شرکت با دیگر محصولات و خدمات است. به همین دلیل این علامت باید در آن حوزه منحصر به فرد و یکتا باشد. برای جلوگیری از تکراری شدن این علامت‌های تجاری باید آن‌ها از بانک اطلاعاتی که شامل این علامت‌ها است استعلام کرد.

برای این استعلام باید به سایت اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و عبارتی که مربوط به علامت تجاری است را در قسمت عنوان علامت سرچ کنید. برای این منظور باید در سایت اداره مالکیت معنوی و استعلام برند از مالکیت معنوی و نام تجاری نام مورد تقاضای خود را به صورت دقیق وارد نمایید و کالا یا خدمات مورد درخواست را در طبقه بندی برند مشخص نمایید در این راستا اگر نام مورد درخواست شما توسط شخص یا شرکت دیگری به ثببت رسیده باشد یا با برند دیگری تشابه داشته باشد توسط این سامانه مشخص می‌گردد نکته بسیار مهم در استعلام برند این موضوع است که باید تا حد امکان موارد مشابه با نام مورد ذرخواست خود را در سامانه اداره علامت تجاری بررسی نمایید تا در حد امکان تشابهات نامی اتفاق نیفتد.

استعلام برند از مالکیت معنوی تا حد امکان 70 الی 80 درصد قابلیت ثبت شدن را نشان می‌دهد و بعد از این مرحله و ثبت اظهارنامه در نهایت نام مورد درخواست توسط چهار دوره کارشناسی اداره مالکیت معنوی بررسی و در صورت قابل ثبت بودن می‌توانید برند موردنظرتان را به ثبت برسانید.

استعلام برند از مالکیت معنوی

استعلام برند مواد غذایی

انتخاب برند در حوزه مواد غذایی کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر حوزه‌هاست، زیرا ثبت برند در حوزه مواد غذایی بسیار انجام شده است. اصولاً ثبت برند در ایران نیز کار دشواری است چون گاهی برای ثبت برند با تصور اینکه یک برند استفاده نشده و خالی است اقدام به ثبت می‌کنیم در صورتی که با اخطار رو به رو می‌شویم. مثلاً ممکن است بعضی برندها از لحاظ ظاهری، معنایی یا تلفظی شبیه به برندی دیگر باشد، به همین دلیل است که امکان ثبت آن‌ها وجود ندارد. شاید به همین دلیل است که فرآیند استعلام و ثبت برند را هر کسی نمی‌تواند به راحتی انجام دهد.

برای انجام این کار می‌توانید از کارشناسان و متخصصین موسسه ثبت قرهنگ استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن این پروسه برای شما طی شود.

استعلام برند مواد غذایی

سوالات متداول درباره استعلام برند
استعلام و جستجوی علائم تجاری از چه منابع و سایت‌هایی انجام می‌شود؟

جستجو و استعلام علائم تجاری از سایت‌های مالکیت فکری و سایت روزنامه رسمی انجام می‌شود.

از آنجایی که امکان ثبت برند تکراری و مشابه در یک حوزه وجود ندارد، بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند، آن را استعلام کنید تا در صورتی که علامت تجاری مورد نظر قبلاً ثبت شده بود، نوعی دیگری از آن را انتخاب کنید.

به صورت کلی این پروسه خیلی زمانبر نیست. اما در صورتی که از مجموعه ما برای این موضوع استفاده کنید، این تضمین را به شما می‌دهیم که استعلام برند را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهیم.

استعلام ثبت برند

در این مطلب تلاش کردیم تا جزئیات زیادی را در مورد استعلام برند برای شما تشریح کنیم. تا در صورتی که برای ثبت برند نیاز به استعلام داشتید بتوانید به راحتی آن را انجام دهید. اما در صورتی که باز هم شرایط انجام این کار یعنی استعلام ثبت برند را ندارید می‌توانید از مجموعه ما بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.

از آنجایی که ما سال‌هاست این پروسه استعلام ثبت برند را انجام می‌دهیم با تمامی چالش‌ها و زیر و بم‌های آن آشنا هستیم و می‌توانیم این فرآیند را با کمترین درصد اشتباه انجام دهیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

24 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد یعقوبی
10 ماه قبل

برای استعلام برند با چه شماره ای تماس بگیرم؟

میثم اسدی
1 سال قبل

سلام، از کدام سایت برای استعلام نام برند باید استفاده کنم؟

فریده معتمدی
1 سال قبل

آیا با استعلام برند پیش از ثبت، میتوان به صورت 100درصدی اطمینان از قابل ثبت بودن آن پیدا کرد؟

مراد صالحی
1 سال قبل

سلام، آیا برای استعلام نام برند میتوان تلفنی با شما هماهنگ شد؟

سعیده دریا پیما
1 سال قبل

اگر استعلام برند انجام دهیم، به این معنی است که آن برند مطمعنا ثبت خواهد شد؟

نیما طهماسبی
1 سال قبل

سلام، از کدام سایت میتوانم استعلام نام برند انجام دهم تا مطلع شم قبلا ثبت شده است یا خیر

مهرداد میلانی
1 سال قبل

ببخشید میتوانید کلمه “شیرین شیرینا” را برای طبقه قنادی استعلام برند انجام دهید لطفا

محمود اربابی
2 سال قبل

سلام، برای استعلام برند با کدام شماره تماس بگیرم؟